19.6.2010

18.06.2010, KÖÖPENHAMINA

Lentomme Kööpenhaminaan lähti 13:25. Matka taittui mukavasti business-luokassa.

Kööpenhaminaan päästyämme matkustimme keskustaan junalla. Ostimme kahden vyöhykkeen liput vaikka olisi pitänyt ostaa kolmen vyöhykkeen lippu.. Pääsimme silti samalla hinnalla perille asti, turisteja kun olemme..

Hotelliin löysimme nopeasti ja helposti. Oleskelimme hetken hotellihuoneissa ennen kuin lähdimme liikenteeseen. Kävelimme reilun kilometrin pituisen kauppakadun läpi ja satamaan päästyämme kävimme erittäin kalliissa ravintolassa syömässä. Teemu söi päivän menun, joka sisälsi alkuruuan, pääruuan ja jälkiruuan ja me muut söimme härän pihvin ranskalaisilla. Ruuan jälkeen lähdimme kiertämään Kööpenhaminaa vesiteitse. Ostimme siis liput kanaalilauttalle joka kiersi tunnin verran Kööpenhaminan kanaalissa.

Reissun jälkeen kävelimme sen saman kauppakadun läpi ja kävimme 7eleven-kaupassa ostamassa iltapalaa. Otimme meille pari sipsipussia ja ison 1,5 litran Faxe Kondia (tanskalaista limua joka maistuu samalta kuin esim. sprite).

Pitkän päivän päätteeksi katsoimme hotellihuoneessa jalkapalloa, söimme herkkujamme ja nukahdimme kesken pelin.